Villkor

Betalningsvillkor

Priser
Alla priser är exkl moms. Vi reserverar oss för eventuella fel i lagersaldo, slutförsäljning eller att bilder kan avvika från den verkliga produkten.

Betalningsalternativ
All försäljning från vår hemsida sker genom kortbetalning, swish, faktura eller betalning i butik (Hämtas i Sundsvall)

Kortbetalning
Vi använder oss av Klarna betalsystem. Klarna tar emot de flesta på marknaden förekommande kort.

Faktura
Vi erbjuder även våra kunder faktura från oss, f.n. gäller det endast kunder där en kreditupplysning gjorts. Önskar du få fakturan direkt från oss så ring eller maila oss så löser vi det.

Betala i butik
Betalningsalternativet – betala i butik – är endast om du valt att hämta din order i butik. Du betalar kontant, med kort eller mot faktura i butiken i Sundsvall 

Bytesrätt och retur

Du har i enlighet med Distansavtalslagen 14 dagars öppet köp. Det gäller ej på reavaror, viss elektronik, vissa kläder, specialbeställda eller måttbeställda varor. Du betalar själv returfrakten samt ansvarar för varan tills den kommit fram oss. Varan ska skickas tillbaka oanvänd och även förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Du får tillbaka hela summan inkl. moms utom fraktkostnaden. Om du ångrar dig redan innan vi hunnit skicka varan och du har betalat, så får du naturligtvis tillbaka hela summan. Återbetalningen ska ske inom 30 dagar efter att varan returnerats. Var vänlig och kontakta oss innan retur för bästa hantering.

Önskar du göra en retur efter 14 dagar kontaktar du oss. Beroende på vilken artikeltyp det är gör vi en bedömning om vi kan mottaga en retur.

Vi har rätten att tillämpa ett returavdrag på 10-20 % i följande fall:

  • Vid retur efter 14 dagar
  • Om kvitto/faktura saknas
  • Om originalförpackning är skadad/saknas

Leveransvillkor

Leveranstider
Om de beställda artiklarna finns i lager hos oss så levererar vi inom 1-2 arbetsdagar efter att vi mottagit ordern.

Saknas någon vara i lager så skickas leveransen direkt när produkten inkommit till oss.

Önskas Du annan leveranstid så vänligen meddela oss detta vid beställning.
Vid internetbeställning får du en bekräftelse med planerad leveranstid från oss.

Vi reserverar oss för att förseningar i leverans kan uppstå, samt för eventuell slutförsäljning av en vara.

Leveranssätt
Vi skickar med Dhl , Vi levererar endast inom Sverige

Hämta i butik

Du kan välja att hämta din order i butik. Du kommer att bli meddelad via mail eller telefon när din order är klar att hämta. När du valt att hämta din order i butik betalar du din beställning kontant, med kort eller mot faktura.

Kollisökning

Varor skickade med postpaket/företagspaket kan sökas.

Fel vid leverans – du har fått fel produkt eller saknar produkt

Saknas en eller flera produkter i din leverans och den är inte restnoterad fyller du i vårt reklamationsformulär. Det går även bra att kontakta oss via telefon på 060-566800. Uppge kundnummer, order-/fakturanummer samt artikelnummer på den/de saknade produkterna.

Givetvis är felplock något vi försöker att minimera.

Vi skickar dig den produkt du har beställt tillsammans med en returfraktsedel. För att våra administrativa system ska kunna hantera detta blir du tyvärr fakturerad för den felplockade produkten. Fakturan är på 30 dagar och tas bort så fort varan kommer åter till oss. Du ska alltså aldrig betala den faktura som du blir debiterad för utan detta sker för att vi ska ha kontroll på vart den felplockade varan är.  

Transportansvar

Posten ansvarar för varuvärden upp till 50 000 SEK/sändning inom Sverige och 250 EUR/paket till Danmark, Finland och Norge. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset. 

Transportskador


Upptäcker du skador på paketet skall du vid uthämtning anmäla det till transportören  Vår rekommendation är att inte ta ut ett skadat paket. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, kontakta oss. 

Fraktkostnad

Fraktfritt vid order över 3500kr ex moms.

Kunduppgifter och Mina sidor

Kunduppgifter
I vårt kundregister lagrar vi uppgifter som namn, adress, telefonnummer, e-post samt organisationsnummer. Uppgifterna används för egen marknadsföring. Du kan när som helst tacka nej till erbjudanden. Vi är tacksamma för anmärkning om adressändring, ändring av telefon etc.

Bli kund på hemsidan
Är det första gången du handlar på vår hemsida måste du skapa ett nytt konto i vår webbshop. Även befintliga kunder som har ett kundnummer hos oss måste bli kund i webshopen. Du uppger ditt kundnummer och uppgifter på nytt och ett konto på hemsidan skapas, men du behåller ditt redan registrerade kundnummer. 

Mina sidor
Under mina sidor kan du se pågående order, egna maskinkort samt alla dina tidigare beställningar. Har du begärt en offert syns även den under mina sidor. Under mina uppgifter ser du dina personuppgifter och kan när som helst ändra dem.